loading...

سبک زندگی

بازدید : 59
چهارشنبه 10 شهريور 1400 زمان : 10:51

دستگاه ليزر موهاي زائد

امروزه روشهاي اصلاح موهاي زائد بسياري وجود دارد كه اغلب آنها موقتي هستند، دستگاه ليزر موهاي زائد يكي از روش هاي ماندگارتر نسبت به روش هاي ديگر است كه با فناوري نوظهور ليزر روي كار آمده است. اگرچه اين روش براي از بين بردن موهاي زائد کاملاً دائمی نیست ، اما تعداد دفعات استفاده از آن كم است و بدون نیاز به تکرار درمان مي باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد با کمک لیزرهای حرارات بالا یا نورهاي پالسی (IPL) موقتاً فولیکول های موهاي زائد را از کار می اندازد،به این ترتیب تا چند هفته فولیکول ها قادر به تولید موهای جدید نخواهند بود. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در گذشته برای از بین بردن موهای زائد با دستگاه لیزر نياز به مراجعه متخصص پوست بود. با پيشرفت علم و فناوري دستگاههای پیشرفته لیزر مو در خانه روي كار آمدند كه به راحتی مي توانيد از آنها استفاده كنيد.

اکنون بسیاری از افراد به روش لیزر موهای زائد به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه و دائمی برای ازبين بردن موهاي زائد خود نگاه مي كنند. با این حال ، دستگاه هاي لیزر موهای زائد ،به عنوان درمان دائمی براي از بين بردن و كاهش موهاي زائد هر قسمت بدن محبوبیت بیشتری پیدا كرده اند. در این مقاله با انواع مختلفی از دستگاه های لیزر موهاي زائد و ساز و كارهاي آنها آشنا خواهيد شد.

چرا به دستگاه ليزر موهاي زائد نياز است؟
رشد موهاي زائد در بدن به دليل عوامل مختلفي رخ مي دهد كه در بهترین حالت آزار دهنده و در بدترین حالت شرم آور است. اصطلاح پزشکی رشد موهای زائد هیرسوتیسم نام دارد ، هیرسوتیسم به معني رشد بيش از حد موهاي ضخيم در بالاي لب ، گونه ها ، چانه ، پشت ، سینه و شکم و پاها مي باشد. متوقف كردن يا از بين بردن موهاي زائد كاري دشوار و زمانبر است . به تازگي دستگاه هاي لیزر موهای زائد به عنوان روش پزشکی با استفاده از فوكوس پرتوهاي نور (لیزر) موهای زائد را به طور كلي از بین می برند.

دستگاه های لیزر موهای زائد بسياري وجود دارد و هر سیستم دستگاه با دیگری متفاوت است. بعضی از دستگاه هاي لیزر برای مناطق خاص بدن بهتر عمل مي كنند و برخي ديگر براي افرادی که رنگ پوست تیره دارند ، مناسب تر است. بنابراين قبل از تصميم به ليزر درماني حتما اطلاعات لازم را كسب كنيد.

قیمت و خرید معرفی بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد بدن
ساز و كار دستگاه ليزر موهاي زائد به چه صورت است؟
دستگاه لیزر موهای زائد روشی است که در آن از پرتوی نوري با حرارت بالا برای از بین بردن ریشه فولیکول مو براي متوقف كردن رشد مجدد آنها استفاده مي شود. رنگ مو و نوع پوست در موفقیت لیزر موهای زائد تأثیرگذار است، زيرا سازو كار اصلي دستگاه هاي ليزر بر اين اساس است كه رنگدانه های مو ، نه رنگدانه های پوست ، باید نورليزر را جذب کند و باید ضمن جلوگیری از آسیب به پوست ، فقط به فولیکول مو آسیب برساند. بنابراین ، تضاد بین رنگ مو و پوست يعني موهای تیره و پوست در ليزر درماني بسيار مهم است.

لیزر موهای زائد به صورت حرفه ای و با دستگاه هاي پيشرفته بسیار هزینه بر است.با اين حال به دليل مزايا ي بسياري نسبت به روش هاي قديمي اصلاح دارند و نسبت به اپیلاسیون كمتر دردناك هستند و معمولا مناسب ترين گزينه مي باشد. با اين وجود ليزرها براي همه افراد مناسب نيست و اگر قصد داريد از دستگاه هاي ليزر خانگي استفاده كنيد بايد به اين نكته دقت كنيد دستگاهي كه متناسب با رنگ پوست تان است را انتخاب كنيد و قبل از خرید بايد از شركت فروشنده اطلاعات لازم را كسب كنيد.

توجه:ليزر موهاي زائد در هر ناحيه اي از بدن ، به جز پلک یا نواحی اطراف آن امکان پذیر است پوست هاي خال کوبی نیز نباید از روش ليزر درماني استفاده كنند.

این پیشنهادعالی از دست نده:
قیمت 45 مدل بهترین ماشین اصلاح موی سر و بدن(2021)+خرید
انواع متداول دستگاه ليزر موهاي زائد
با وجود طیف گسترده ای از دستگاه های لیزر موهای زائد ، تعیین اینکه کدام فناوری حرفه ای برای نیازهای شما بهترین است ، دشوار است. به طور کلی ،فن آوری لیزر موهای زائد رنگدانه مو را هدف قرار می دهند و حرارت بالاي ناشي از آن با آسيب رساندن به پیاز مو از رشد مجدد ان جلوگيري مي كند. متخصصان پوست می تواند در انتخاب سیستم لیزر مناسب به شما کمک کند. در زیر متداول ترين دستگاه هاي ليزر بيان شده است:

دستگاه لیزر RubyStar
دستگاه لیزر روبی اولین سیستم ليزري برای کاهش و حذف دائمی مو هاي زائد است. این سیستم از طول موج ليزري كوتاه 694nm استفاده می کند كه برای از بین بردن موهای نازک ایده آل است. از طرفي سیستم لیزر Ruby برای افرادی با رنگ پوست تیره توصیه نمی شود. علاوه بر اين نسبت به دستگاه هاي ديگر به زمان بیشتری براي ازبين بردن موهاي زائد نیاز دارد.

لیزر موهای زائد الکساندرایت
لیزر الکساندرایت محبوب ترین دستگاه لیزر موهای زائد است. همچنین سریعترین سیستم لیزر درماني را دارد به طوري كه نواحي بزرگ بدن ،مانند كمر و پاها را در كمتر از 30 دقیقه از بين مي برد. در حقيقت لیزر الکساندرایت یکی از پركاربردترين سیستم های لیزر موهای زائد است. اين ليزر با طول موج کوتاه 755 نانومتر براي افرادي با رنگ پوست روشن ایده آل است.

لیزر موهای زائد دیود
دستگاه های ليزر دیود در بازار لیزر موهای زائد نسبتاً جدید است. منبع انرژی آنها متشکل از نیمه هادی که به آنها دیودگفته می شود و برای ایجاد پرتوی لیزر با طول موج 800-810 نانومتر به به عمق پیاز مو نفوذ مي كنند. لیزرهای دیود به طور کلی براي انواع پوست تیره ایمن هستند و برای از بین بردن موهای ضخیم ایده آل مي باشند.

دستگاه ليزر yag
دستگاه ليزر YAG آخرین پیشرفت در فناوری دستگاه هاي لیزر است. این سیستم علاوه بر لیزر موهاي زائد ، کاربردهای بی شماری از جمله از بین بردن خال کوبی و ترميم مجدد پوست ناشي از آسیب هاي آفتاب سوختگي را دارد. اين دستگاه براي افراد با پوست روشن توصيه نمي شود.

دستگاه های لیزر موهای زائد مورد استفاده در کلینیک لیزر و پوست
GentleMax Pro
GentleMax Pro یک انتخاب عالی برای هر فردي که به دنبال از بین بردن موثر موهای زائد خود است. این فناوری لیزر برای پوست هاي تيره و روشن مناسب است. ويژگي كه اين دستگاه را محبوب كرده وجود دستگاه خنک کننده دینامیکی بعد از ليزر برای کاهش گرما و ناراحتی ناشی از گرماي ليزر است. به طور کلی ، دستگاه GentleMax Pro یک روش بسیار موثر ، ایمن و انعطاف پذیر برای ازبين بردن موهاي زائد است.

Lumenis LightSheer Duet
فناوری Lumenis LightSheer Duet از لیزر Diode 810 نانومتری برای هدف قرار دادن دقیق فولیکول های مو بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن استفاده می کند. این دستگاه پیشرفته لیزر قابل تنظیم براي گزینه هایی از قبيل تنظیم رنگ مو ، بافت مو و فتوتایپ پوست است. همچنين می تواند به طور همزمان بر روی چندین فولیکول مو اثر کند و داراي فن آوری های خنک کننده براي به حداقل رساندن هر گونه ناراحتی پوستي بعد از ليزر است.

دستگاه هاي لیزر خانگی

در حالی که لیزر موهای زائد به طور سنتی در مطب متخصص پوست انجام می شود، اما با روي كار آمدن دستگاه هاي ليزر خانگي با هزينه اي مقرون به صرفه مي توان در خانه ليزر درماني كرد. با اين حال، هیچ مطالعه اي در مورد موثر بودن دستگاه هاي لیزر خانگي با ليزر درماني در مطب پزشک وجود ندارد.علاوه بر این ، دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی قراردارد، نه پزشکی ، به اين معني كه ايمني آنها هنوز توسط متخصصان تاييد نشده است.

نكات انتخاب بهترين دستگاه ليزر

مطابقت دستگاه با رنگ مو و پوست.
ظرفیت فلش IPL یا طول موج لیزر، به اين معني كه هرچه این عدد بیشتر باشد ، دستگاه دوام بيشتري خواهد داشت.
مناسب بود براي اعضای مختلف بدن از قبيل ناحیه بیکینی ، زیر بغل ، صورت و موارد دیگر .
در نظر گرفتن بودجه ،به اين معني كه در عين مقرون به صرفه بودن ویژگی های مهم ديگر از قبيل ايمني و محافظت از پوست داشته باشد.
این پیشنهادعالی از دست نده:
قیمت 25 مدل بهترین موزن گوش و بینی 2021 (ارزان-با کیفیت) + خرید
نکات ایمنی استفاده از دستگاه هاي ليزر موهاي زائد
لیزر موهای زائد وقتی توسط متخصص پوست انجام شود معمولا ايمن تر و نتايج آن بديهي است. اما دستگاه های لیزر خانگي ، نتایج و ایمنی تضميني ندارند.همچنین مطالعات بالینی کافی برای اثبات موثر بودن آنها نسبت به دستگاه هاي ليزر در مطب و توسط متخصص پوست در دسترس نیست.

تورم و قرمزي ، تاول و تحریک از عوارض جانبی احتمالی ليزر در همه افراد است. توجه داشته باشيد چند روز پس از استفاده از دستگاه هاي لیزر موهای زائد، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداري کنید.

عوارض ناشي از دستگاه هاي ليزر موهاي زائد
خطرات وعوارض جانبی استفاده از دستگاه هاي ليزر با توجه به نوع پوست ، رنگ مو ، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و پس از درمان متفاوت است. شایعترین عوارض استفاده از دستگاه هاي لیزر موهای زائد عبارتند از:

سوزش پوست: قرمزی و تورم موقت پس از لیزر موهای زائد وجود دارد و علائم و نشانه هاي آن معمولاً طی چند ساعت از بین می رود.
تغییر رنگدانه ها: لیزر موهای زائد پوست هاي آسیب دیده را تیره یا روشن مي کند. البته این تغییرات موقتی یا دائمی است و درجه اول بيشتر بين افرادي شايع كه قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب نمی کنند .
عوارض جانبي نادر:به ندرت ، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول ، ایجاد پوسته ، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر شامل سفیدی موهای زائد یا رشد بیش از حد مو در مناطق تحت ليزر ، به ویژه در پوست تیره تر نيز وجود دارد.
به دلیل احتمال آسیب دیدگی شدید چشم ، لیزر موهای زائد برای پلک ها ، ابروها یا مناطق اطراف آن توصیه نمی شود.
نكات بعد از استفاده از دستگاه ليزر موهاي زائد
قبل از لیزر موهای زائد ، برای تعیین اینکه آیا این یک گزینه درمانی مناسب برای شما است ، با یک مشاوره با پزشک برنامه ریزی کنید و برنامه درماني زير را رعايت كنيد:

خودداري از قرار گرفتن در معرض آفتاب
خودداري از روشن کردن پوست با هرگونه کرم ضد آفتاب پوست که باعث تیره شدن پوست شود.
اجتناب از سایر روش های حذف مو از قبيل کندن ، اپیلاسیون و الکترولیز حداقل چهار هفته قبل از درمان .
پرهیز از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب .
لیزر موهای زائد معمولاً به دو تا شش تعداد درمان نیاز دارد. فاصله بین درمان ها بسته به مکان متفاوت خواهد بود. البته در مناطقی که مو به سرعت رشد می کند ، مانند لب ها درمان طی چهار تا هشت هفته تکرارمي شود و در مناطقی که رشد موها آهسته است ، درمان به 12 تا 16 هفته نياز دارد.

دستگاه ليزر موهاي زائد

امروزه روشهاي اصلاح موهاي زائد بسياري وجود دارد كه اغلب آنها موقتي هستند، دستگاه ليزر موهاي زائد يكي از روش هاي ماندگارتر نسبت به روش هاي ديگر است كه با فناوري نوظهور ليزر روي كار آمده است. اگرچه اين روش براي از بين بردن موهاي زائد کاملاً دائمی نیست ، اما تعداد دفعات استفاده از آن كم است و بدون نیاز به تکرار درمان مي باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد با کمک لیزرهای حرارات بالا یا نورهاي پالسی (IPL) موقتاً فولیکول های موهاي زائد را از کار می اندازد،به این ترتیب تا چند هفته فولیکول ها قادر به تولید موهای جدید نخواهند بود. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در گذشته برای از بین بردن موهای زائد با دستگاه لیزر نياز به مراجعه متخصص پوست بود. با پيشرفت علم و فناوري دستگاههای پیشرفته لیزر مو در خانه روي كار آمدند كه به راحتی مي توانيد از آنها استفاده كنيد.

اکنون بسیاری از افراد به روش لیزر موهای زائد به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه و دائمی برای ازبين بردن موهاي زائد خود نگاه مي كنند. با این حال ، دستگاه هاي لیزر موهای زائد ،به عنوان درمان دائمی براي از بين بردن و كاهش موهاي زائد هر قسمت بدن محبوبیت بیشتری پیدا كرده اند. در این مقاله با انواع مختلفی از دستگاه های لیزر موهاي زائد و ساز و كارهاي آنها آشنا خواهيد شد.

چرا به دستگاه ليزر موهاي زائد نياز است؟
رشد موهاي زائد در بدن به دليل عوامل مختلفي رخ مي دهد كه در بهترین حالت آزار دهنده و در بدترین حالت شرم آور است. اصطلاح پزشکی رشد موهای زائد هیرسوتیسم نام دارد ، هیرسوتیسم به معني رشد بيش از حد موهاي ضخيم در بالاي لب ، گونه ها ، چانه ، پشت ، سینه و شکم و پاها مي باشد. متوقف كردن يا از بين بردن موهاي زائد كاري دشوار و زمانبر است . به تازگي دستگاه هاي لیزر موهای زائد به عنوان روش پزشکی با استفاده از فوكوس پرتوهاي نور (لیزر) موهای زائد را به طور كلي از بین می برند.

دستگاه های لیزر موهای زائد بسياري وجود دارد و هر سیستم دستگاه با دیگری متفاوت است. بعضی از دستگاه هاي لیزر برای مناطق خاص بدن بهتر عمل مي كنند و برخي ديگر براي افرادی که رنگ پوست تیره دارند ، مناسب تر است. بنابراين قبل از تصميم به ليزر درماني حتما اطلاعات لازم را كسب كنيد.

قیمت و خرید معرفی بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد بدن
ساز و كار دستگاه ليزر موهاي زائد به چه صورت است؟
دستگاه لیزر موهای زائد روشی است که در آن از پرتوی نوري با حرارت بالا برای از بین بردن ریشه فولیکول مو براي متوقف كردن رشد مجدد آنها استفاده مي شود. رنگ مو و نوع پوست در موفقیت لیزر موهای زائد تأثیرگذار است، زيرا سازو كار اصلي دستگاه هاي ليزر بر اين اساس است كه رنگدانه های مو ، نه رنگدانه های پوست ، باید نورليزر را جذب کند و باید ضمن جلوگیری از آسیب به پوست ، فقط به فولیکول مو آسیب برساند. بنابراین ، تضاد بین رنگ مو و پوست يعني موهای تیره و پوست در ليزر درماني بسيار مهم است.

لیزر موهای زائد به صورت حرفه ای و با دستگاه هاي پيشرفته بسیار هزینه بر است.با اين حال به دليل مزايا ي بسياري نسبت به روش هاي قديمي اصلاح دارند و نسبت به اپیلاسیون كمتر دردناك هستند و معمولا مناسب ترين گزينه مي باشد. با اين وجود ليزرها براي همه افراد مناسب نيست و اگر قصد داريد از دستگاه هاي ليزر خانگي استفاده كنيد بايد به اين نكته دقت كنيد دستگاهي كه متناسب با رنگ پوست تان است را انتخاب كنيد و قبل از خرید بايد از شركت فروشنده اطلاعات لازم را كسب كنيد.

توجه:ليزر موهاي زائد در هر ناحيه اي از بدن ، به جز پلک یا نواحی اطراف آن امکان پذیر است پوست هاي خال کوبی نیز نباید از روش ليزر درماني استفاده كنند.

این پیشنهادعالی از دست نده:
قیمت 45 مدل بهترین ماشین اصلاح موی سر و بدن(2021)+خرید
انواع متداول دستگاه ليزر موهاي زائد
با وجود طیف گسترده ای از دستگاه های لیزر موهای زائد ، تعیین اینکه کدام فناوری حرفه ای برای نیازهای شما بهترین است ، دشوار است. به طور کلی ،فن آوری لیزر موهای زائد رنگدانه مو را هدف قرار می دهند و حرارت بالاي ناشي از آن با آسيب رساندن به پیاز مو از رشد مجدد ان جلوگيري مي كند. متخصصان پوست می تواند در انتخاب سیستم لیزر مناسب به شما کمک کند. در زیر متداول ترين دستگاه هاي ليزر بيان شده است:

دستگاه لیزر RubyStar
دستگاه لیزر روبی اولین سیستم ليزري برای کاهش و حذف دائمی مو هاي زائد است. این سیستم از طول موج ليزري كوتاه 694nm استفاده می کند كه برای از بین بردن موهای نازک ایده آل است. از طرفي سیستم لیزر Ruby برای افرادی با رنگ پوست تیره توصیه نمی شود. علاوه بر اين نسبت به دستگاه هاي ديگر به زمان بیشتری براي ازبين بردن موهاي زائد نیاز دارد.

لیزر موهای زائد الکساندرایت
لیزر الکساندرایت محبوب ترین دستگاه لیزر موهای زائد است. همچنین سریعترین سیستم لیزر درماني را دارد به طوري كه نواحي بزرگ بدن ،مانند كمر و پاها را در كمتر از 30 دقیقه از بين مي برد. در حقيقت لیزر الکساندرایت یکی از پركاربردترين سیستم های لیزر موهای زائد است. اين ليزر با طول موج کوتاه 755 نانومتر براي افرادي با رنگ پوست روشن ایده آل است.

لیزر موهای زائد دیود
دستگاه های ليزر دیود در بازار لیزر موهای زائد نسبتاً جدید است. منبع انرژی آنها متشکل از نیمه هادی که به آنها دیودگفته می شود و برای ایجاد پرتوی لیزر با طول موج 800-810 نانومتر به به عمق پیاز مو نفوذ مي كنند. لیزرهای دیود به طور کلی براي انواع پوست تیره ایمن هستند و برای از بین بردن موهای ضخیم ایده آل مي باشند.

دستگاه ليزر yag
دستگاه ليزر YAG آخرین پیشرفت در فناوری دستگاه هاي لیزر است. این سیستم علاوه بر لیزر موهاي زائد ، کاربردهای بی شماری از جمله از بین بردن خال کوبی و ترميم مجدد پوست ناشي از آسیب هاي آفتاب سوختگي را دارد. اين دستگاه براي افراد با پوست روشن توصيه نمي شود.

دستگاه های لیزر موهای زائد مورد استفاده در کلینیک لیزر و پوست
GentleMax Pro
GentleMax Pro یک انتخاب عالی برای هر فردي که به دنبال از بین بردن موثر موهای زائد خود است. این فناوری لیزر برای پوست هاي تيره و روشن مناسب است. ويژگي كه اين دستگاه را محبوب كرده وجود دستگاه خنک کننده دینامیکی بعد از ليزر برای کاهش گرما و ناراحتی ناشی از گرماي ليزر است. به طور کلی ، دستگاه GentleMax Pro یک روش بسیار موثر ، ایمن و انعطاف پذیر برای ازبين بردن موهاي زائد است.

Lumenis LightSheer Duet
فناوری Lumenis LightSheer Duet از لیزر Diode 810 نانومتری برای هدف قرار دادن دقیق فولیکول های مو بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن استفاده می کند. این دستگاه پیشرفته لیزر قابل تنظیم براي گزینه هایی از قبيل تنظیم رنگ مو ، بافت مو و فتوتایپ پوست است. همچنين می تواند به طور همزمان بر روی چندین فولیکول مو اثر کند و داراي فن آوری های خنک کننده براي به حداقل رساندن هر گونه ناراحتی پوستي بعد از ليزر است.

دستگاه هاي لیزر خانگی

در حالی که لیزر موهای زائد به طور سنتی در مطب متخصص پوست انجام می شود، اما با روي كار آمدن دستگاه هاي ليزر خانگي با هزينه اي مقرون به صرفه مي توان در خانه ليزر درماني كرد. با اين حال، هیچ مطالعه اي در مورد موثر بودن دستگاه هاي لیزر خانگي با ليزر درماني در مطب پزشک وجود ندارد.علاوه بر این ، دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی قراردارد، نه پزشکی ، به اين معني كه ايمني آنها هنوز توسط متخصصان تاييد نشده است.

نكات انتخاب بهترين دستگاه ليزر

مطابقت دستگاه با رنگ مو و پوست.
ظرفیت فلش IPL یا طول موج لیزر، به اين معني كه هرچه این عدد بیشتر باشد ، دستگاه دوام بيشتري خواهد داشت.
مناسب بود براي اعضای مختلف بدن از قبيل ناحیه بیکینی ، زیر بغل ، صورت و موارد دیگر .
در نظر گرفتن بودجه ،به اين معني كه در عين مقرون به صرفه بودن ویژگی های مهم ديگر از قبيل ايمني و محافظت از پوست داشته باشد.
این پیشنهادعالی از دست نده:
قیمت 25 مدل بهترین موزن گوش و بینی 2021 (ارزان-با کیفیت) + خرید
نکات ایمنی استفاده از دستگاه هاي ليزر موهاي زائد
لیزر موهای زائد وقتی توسط متخصص پوست انجام شود معمولا ايمن تر و نتايج آن بديهي است. اما دستگاه های لیزر خانگي ، نتایج و ایمنی تضميني ندارند.همچنین مطالعات بالینی کافی برای اثبات موثر بودن آنها نسبت به دستگاه هاي ليزر در مطب و توسط متخصص پوست در دسترس نیست.

تورم و قرمزي ، تاول و تحریک از عوارض جانبی احتمالی ليزر در همه افراد است. توجه داشته باشيد چند روز پس از استفاده از دستگاه هاي لیزر موهای زائد، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداري کنید.

عوارض ناشي از دستگاه هاي ليزر موهاي زائد
خطرات وعوارض جانبی استفاده از دستگاه هاي ليزر با توجه به نوع پوست ، رنگ مو ، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و پس از درمان متفاوت است. شایعترین عوارض استفاده از دستگاه هاي لیزر موهای زائد عبارتند از:

سوزش پوست: قرمزی و تورم موقت پس از لیزر موهای زائد وجود دارد و علائم و نشانه هاي آن معمولاً طی چند ساعت از بین می رود.
تغییر رنگدانه ها: لیزر موهای زائد پوست هاي آسیب دیده را تیره یا روشن مي کند. البته این تغییرات موقتی یا دائمی است و درجه اول بيشتر بين افرادي شايع كه قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب نمی کنند .
عوارض جانبي نادر:به ندرت ، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول ، ایجاد پوسته ، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر شامل سفیدی موهای زائد یا رشد بیش از حد مو در مناطق تحت ليزر ، به ویژه در پوست تیره تر نيز وجود دارد.
به دلیل احتمال آسیب دیدگی شدید چشم ، لیزر موهای زائد برای پلک ها ، ابروها یا مناطق اطراف آن توصیه نمی شود.
نكات بعد از استفاده از دستگاه ليزر موهاي زائد
قبل از لیزر موهای زائد ، برای تعیین اینکه آیا این یک گزینه درمانی مناسب برای شما است ، با یک مشاوره با پزشک برنامه ریزی کنید و برنامه درماني زير را رعايت كنيد:

خودداري از قرار گرفتن در معرض آفتاب
خودداري از روشن کردن پوست با هرگونه کرم ضد آفتاب پوست که باعث تیره شدن پوست شود.
اجتناب از سایر روش های حذف مو از قبيل کندن ، اپیلاسیون و الکترولیز حداقل چهار هفته قبل از درمان .
پرهیز از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب .
لیزر موهای زائد معمولاً به دو تا شش تعداد درمان نیاز دارد. فاصله بین درمان ها بسته به مکان متفاوت خواهد بود. البته در مناطقی که مو به سرعت رشد می کند ، مانند لب ها درمان طی چهار تا هشت هفته تکرارمي شود و در مناطقی که رشد موها آهسته است ، درمان به 12 تا 16 هفته نياز دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 213
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 204
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 214
  • بازدید ماه : 1705
  • بازدید سال : 8733
  • بازدید کلی : 23703
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه