loading...

سبک زندگی

بازدید : 148
پنجشنبه 31 تير 1400 زمان : 14:52

آیا لیزر بیکینی خطرناک است؟مهمترین سوالی که بسیاری از مراجعان ما می‌پرسند، این است که آیا لیزر بیکنی خطرناک است؟ و آیا موجب ناباروری می‌شود؟ چه برای آقایان و چه خانم‌ها این سوال وجود دارد. اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه بدهیم، باید بگوییم: خیر! لیزر بیکینی هیچ خطر و عوارضی ندارد.

اما اگر واقعا بخواهید بدانید چرا لیزر هیچ خطری ندارد، اول باید شیوه کار لیزر را توضیح دهیم و بعد بگوییم که تاثیر انوع مختلف لیزر مثل الکس یا دایود روی پوست‌های مختلف به چه صورت است. البته باید توجه داشته باشید که انجام لیزر با دستگاه‌های غیر استاندارد و قدیمی، با اپراتورهای بی‌تجربه، در مراکز نامعتبر و بدون نظارت پزشک یا سوپروایزر لیزر، نتیجه‌ی مناسبی در پی ندارد. چه بسا عوارض پوستی را ایجاد کند که ترمیم آن زمانبر باشد.

اما از کجا بدانیم چه لیزری برای پوست ما مناسب است؟ در قدم اول پیشنهاد ما مراجعه به مراکز لیزر معتبر و دارای مجوز است. سپس باید توجه کنید که آیا تایپ پوست شما، به ویژه پوست ناحیه شرمگاه شما، آیا مناسب برای لیزر مورد استفاده می‌باشد یا خیر؟

بیشتر بخوانید :
آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟
۱۲ تیر, ۱۳۹۹
پس از اطمینان از مناسب بودن لیزر، می‌توانید جلسات حذف موهای زائد شرمگاه خود را در کنار لیزر زیر بغل، دست، پا و صورت، انجام دهید. انجام لیزر بیکینی مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش‌های از بین بردن مو دارد. به همین دلیل بهترین روش از بین بردن موهای زائد زیر شکم و اطراف دستگاه تناسلی است.

ناحیه بیکینی زنان
لیزر بیکینی چطور انجام می‌شود؟
هر جلسه انجام لیزر در ناحیه شرمگاه، معمولا حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. اپراتور لیزر تحت نظارت پزشک و یا سوپروایز لیزر، بهترین تنظیمات دستگاه را با توجه به پوست شما انتخاب می‌کند. سپس به انجام لیزر می‌پردازد. بهتر است از لیزرهایی استفاده شود که سری آنها با پوست بدن در تماس نیست. به این ترتیب هیچگونه خطری در رابطه با انتقال بیماری‌های مراقبتی وجود نخواهد داشت.

اپراتور در هر نقطه از پوست شما که موهای آن را از قبل شیو کرده‌اید، یک شات لیزر می‌زند. یعنی یک بار نور لیزر به شکل یک نقطه دایره‌ای شکل به اندازه یک سکه یا بزرگتر، به پوست شما تابیده می‌شود. با هر شات لیزر، شما متوجه می‌شوید که موهای شما شروع به سوختن و جمع شدن می‌کنند. این یعنی تمام تارهای موی زائد شرمگاه شما، از بخشی که بیرون است و دیده می‌شود تا میاز مو که در زیر پوست وجود دارد، می‌سوزد.

وقتی این کار را برای ۴، ۶ یا ۸ جلسه، هر ماه یک بار تکرار کنید، دیگر مویی در ناحیه شرمگاه شما رشد نخواهد کرد و فولیکول‌های مو به حالت استراحت طولانی مدت یا همیشگی می‌روند. اما لیزر چگونه با سوزاندن موها، جلوی رشد آنها را می‌گیرد؟ و آیا واقعا می‌تواند تا پایان عمر، موهای بیکینی را کاملا از بین ببرد؟ پاسخ به این سوال در چرخه رشد مو و شیوه فعالیت فولیکول‌های مو نهفته است.

لیزر بیکینی چگونه فولیکول‌های ناحیه شرمگاه را از کار می‌اندازد؟
فولیکول‌های مو، ارگان‌های بسیار کوچکی هستند که نقش تولید و رشد موهای سر و بدن را بر عهده دارند. جالب است بدانید که در لایه‌های میانی و زیرین پوست ما، فولیکول‌ها وجود دارند و با ساختار کیسه مانند خود، از زمان تولد تا زمان مرگ ما، مشغول تولید و رشد مو هستند. هر تار مو به طور متوسط حدود ۲ تا ۵ سال رشد می‌کند و سپس می‌میرد و می‌ریزد. پس در واقع هیچ کدام از موهایی که در بدن یا سر خود می‌بینید، بیشتر از ۵ یا ۶ سال عمر ندارند.

از طرفی وقتی مویی از بدن خارج می‌شود و می‌ریزد، چند ماه بعد، یک تار موی جدید جایش رشد می‌کند. چه این ریزش طبیعی و بعد از مرگ مو باشد و چه خارج کردن مو با روش‌هایی مثل موچین یا اپیلاسیون، در نهایت فقط تار مو از ریشه خارج می‌شود اما فولیکول سازنده آن، همچنان در زیر پوست سالم می‌ماند. حال اگر بتوانیم به روشی، به آن فولیکول‌ها آسیب برسانیم، یا آنها را به فاز استراحت ببریم، می‌توانیم برای همیشه جلوی رشد موهای زائد بیکینی یا دیگر نقاط بدن را بگیریم.

اینجا است که لیزر موهای زائد یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و از کار انداختن آنها شناخته می‌شود. در واقع هرچقدر که شما موهای خود را بکنید، باز هم فولیکول‌ها آنها را تولید می‌کنند. اما با لیزر، خود کارخانه تولید مو، هدف قرار می‌گیرد!

اما چرا باید هر ماه لیزر انجام دهیم؟ چرا نیاز هست که چند بار لیزر انجام شود؟ آیا در یک جلسه نمی‌توان تمام فولیکول‌ها را از بین برد یا خاموش کرد؟ جواب به این سوال در چگونگی چرخه رشد مو نهفته است:

چرخه رشد مو و نقش آن در لیزر بیکینی
۱. فولیکول‌ها در یک دوره ۳ تا ۵ ساله، از رشد موهای بدن حمایت می‌کنند. این مرحله آناژن یا مرحله رشد مو نام دارد. در این زمان، پیاز تارهای مو از طریق ماتریکس فولیکول، به رگ‌های خونی زیر پوست متصل می‌شود و از آن تغذیه می‌کند. معمولا بیش از ۸۵% از موهای بدن یا سر شما، در همین مرحله قرار دارند. یعنی درحال رشد هستند.

۲. پس از پایان مرحله رشد، فولیکول وارد یک فاز دو هفته‌ای می‌شود که کاتاژن نام دارد. در این مرحله فولیکول شروع به جمع شدن می‌کند و ارتباط پیاز مو با رگ‌های خونی قطع می‌شود؛ این یعنی مرگ مو. فولیکول‌ها در این مرحله آرام آرام موها را از بدن خارج می‌کنند تا موها کاملا بریزند.

۳. اما جالب است بدانید ۱۵% از فولیکول‌های بدن شما در زیر پوست، در حال استراحت هستند و هیچ موی در حال رشدی ندارند. این فاز، تلوژن یا فاز خواب فولیکول نام دارد.

حال وقتی شما جلسه نخست لیزر بیکینی خود را انجام می‌دهید، ۸۵% از فولیکول‌های سازنده موهای زائد، به دلیل سوختن موها، دچار آسیب می‌شوند. اما این آسیب برای همه فولیکول‌ها یکسان نیست. آنهایی که قوی‌تر یا عمیق‌تر هستند، ممکن ست کمتر آسیب ببینند. در نتیجه پس از حدود یک ماه دوباره شروع به تولید مو می‌کنند.

همچنین آن ۱۵ درصدی که در فاز تلوژن بودند نیز آسیبی ندیدند و ممکن است تعدادی از آنها دوباره وارد فاز آناژن یا تولید مو شوند. پس شما باید برای ۶ و یا گاهی ۷ یا ۸ جلسه لیزر بیکنی را انجام دهید تا تمام فولیکول‌های این ناحیه، دچار آسیب شوند و به یک فاز تلوژن ناخواسته و بلند مدت بروند.

آیا باز هم نیاز به لیزر پیدا می‌کنم؟
بعد از ۶ ماه، یک سال و یا در برخی افراد بعد از گذشت چند سال، ممکن است برخی از فولیکول‌ها خود را ترمیم کنند و به فاز آناژن بازگردند. تعداد آنها زیاد نیست و موهایی هم که تولید می‌کنند، به اندازه قبل، ضخیم نخواهد بود. با این حال باید حتما یک جلسه تکمیلی لیزر انجام دهید تا دوباره آنها را به فاز تلوژن بازگردانید.

معمولا هر سال یک بار یا هر چند سال یک بار، شما به این جلسات تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد. اما پس از گذشت چند دوره، دیگر هیچ فولیکولی توانایی ترمیم دوباره پیدا نخواهد کرد. به همین دلیل روزی متوجه خواهید شد که برای همیشه ناحیه شرمگاه شما بدون مو شده است.

انواع لیزر بیکینی
مهمترین مزایای لیزر بیکینی نسبت به دیگر روش‌ها
بی شک مهمترین ویژگی مثبت لیزر بیکینی، خلاص شدن از شر موهای ضخیم و مزاحم اطراف اندام تناسلی شما است. وقتی جلسات لیزر تمام شود، تا انجام جلسه تکمیلی که ممکن است یک سال طول بکشد، کاملا حس خوب نبود موهای زائد را خواهید چشید.
دیگر نیازی به جلسات دردآور اپیلاسیون نخواهید داشت. خبری از تیغ اصلاح و شیو کردن یا دستگاه‌های اپیلاتور نیست و به کرم‌های مو بر نیز نیازی پیدا نمی‌کنید.
همچنین در لیزر بیکینی به روش برزیلی، حتی می‌توان روی اندام تناسلی را هم با حساسیت بالا لیزر کرد تا هیچ مویی در آن ناحیه رشد نکند.
یکی دیگر از مزایای لیزر که خیلی‌ها با دیدن آن شگفت زده می‌شوند، روشنی، شفافیت و سفیدتر شدن پوست است. به ویژه در ناحیه بیکینی یا زیر بغل که ممکن است کمی تیره‌تر از دیگر بخش‌های پوست بدن باشد. دلیل این امر در دو چیز نهفته است:
چرا لیزر بیکینی، پوست را شفاف و روشن می‌کند؟
دلیل اول در این است که پوست شما دیگر شیو نمی‌شود. پس آسیبی هم به آن وارد نمی‌شود. درواقع عمل اصلاح با تیغ همیشه موجب ضبر شدن پوست، ضخیم‌تر شدن موها و در نهایت تیرگی یا تغییر رنگ پوست می‌شود.
دلیل دوم این است که فولیکول‌های مو از کار می‌افتند و دیگر هیچ مویی تولید نمی‌کنند. پس هیچ ریشه یا پیاز مویی در زیر پوست شما وجود ندارد. در واقع بخشی از تیرگی پوست به دلیل وجود ریشه‌های ضخیم مو در زیر پوست است.
همچنین عدم رشد مو یعنی شما هیچ جوش و تورمی به دلیل رشد مو یا گیر کردن آن زیر پوست، نخواهید داشت. همین عامل نیز موجب شفاف‌تر شدن پوست اطراف اندام تناسلی شما می‌شود.
در نهایت اینکه پرتوهای لیزر تا اندازه‌ای خاصیت درمانی در زمینه ترمیم مشکلات پوستی دارند. تابش لیزر می‌تواند بافت‌های پوست را تحریک کند تا پروتئین سازی بیشتری داشته باشند و جوان‌تر شوند.
تمام این موارد در کنار هم، پوست تیره ناحیه بیکینی شما را بعد از انجام لیزر، روشن‌تر خواهند کرد.

کدام لیزر برای بیکینی مناسب‌تر است؟
دستگاه‌های لیزر با طول موج‌های مختلفی کار می‌کنند از جمله:

الکساندرایت (الکس) با طول موج ۷۵۵ نانومتر
دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر
ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر
هرچه پوست شما روشن‌تر باشد، طول موج کمتر مانند الکس برای شما مناسب‌تر است. در واقع لیزرهای الکس برای پوست‌های تایپ ۱ و ۲ مناسبت‌تر است. البته جالب است بدانید که طول موج الکساندرایت، بیشترین جذب در ملانین مو را دارد.

هرچه پوست تیره‌تر باشد، طول موج بلندتری باید استفاده شود. لیزرهای دایود برای پوست‌های ۳ و ۴ مناسب هستند و ان دی یاگ برای پوست تایپ ۵ و ۶ (خیلی تیره) مناسب خواهد بود. طول موج‌های بلندتر، عمق نفوذ بیشتری در پوست دارند و می‌توانند عمیق‌ترین فولیکول‌های مو را هدف قرار دهند.

در نهایت برای انتخاب یک لیزر خوب باید به رنگ پوست ناحیه بیکینی خود توجه کنید. ممکن است رنگ آن از رنگ پوست بدن شما کمی تیره‌تر باشد.

طول موج انواع لیزر های مختلف
بیشتر بخوانید :
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹
آیا لیزر بیکینی هیچ ضرری ندارد؟
البته که خیر. نخست باید توجه داشته باشید که انجام لیزر با دستگاه استاندارد و کولینگ قدرتمند، هیچ سوختگی، آسیب و عوارض پوستی در پی ندارد. چه بسا که موجب جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست و شفافیت آن می‌شود.

از سوی دیگر پرتوهای نور لیزر عمق نفوذ بسیار کمی دارند و از پوست عبور نمی‌کنند. به همین دلیل هیچ آسیبی به دیگر بافت‌های بدن یا اندام‌های شما نخواهند رساند. درواقع تمام انرژی لیزر توسط موهای بدن و در نهایت ملانین موجود در پوست، جذب می‌شود. به همین دلیل آسیبی به بدن نمی‌رساند.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر بیکینی
قبل از لیزر بیکینی باید پوست خود را تمیز کنید. جوش، ضخم و یا مشکلات پوستی نباید وجود داشته باشد.
مناطقی که تتو دارند، قابل لیزر نیستند.
از چند ماه قبل از لیزر نباید حمام آفتاب یا سولاریوم داشته باشید.
قبل از جلسات لیزر ناحیه شرمگاه خود را تیغ کنید و حتما دوش بگیرید.

آیا لیزر بیکینی خطرناک است؟مهمترین سوالی که بسیاری از مراجعان ما می‌پرسند، این است که آیا لیزر بیکنی خطرناک است؟ و آیا موجب ناباروری می‌شود؟ چه برای آقایان و چه خانم‌ها این سوال وجود دارد. اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه بدهیم، باید بگوییم: خیر! لیزر بیکینی هیچ خطر و عوارضی ندارد.

اما اگر واقعا بخواهید بدانید چرا لیزر هیچ خطری ندارد، اول باید شیوه کار لیزر را توضیح دهیم و بعد بگوییم که تاثیر انوع مختلف لیزر مثل الکس یا دایود روی پوست‌های مختلف به چه صورت است. البته باید توجه داشته باشید که انجام لیزر با دستگاه‌های غیر استاندارد و قدیمی، با اپراتورهای بی‌تجربه، در مراکز نامعتبر و بدون نظارت پزشک یا سوپروایزر لیزر، نتیجه‌ی مناسبی در پی ندارد. چه بسا عوارض پوستی را ایجاد کند که ترمیم آن زمانبر باشد.

اما از کجا بدانیم چه لیزری برای پوست ما مناسب است؟ در قدم اول پیشنهاد ما مراجعه به مراکز لیزر معتبر و دارای مجوز است. سپس باید توجه کنید که آیا تایپ پوست شما، به ویژه پوست ناحیه شرمگاه شما، آیا مناسب برای لیزر مورد استفاده می‌باشد یا خیر؟

بیشتر بخوانید :
آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟
۱۲ تیر, ۱۳۹۹
پس از اطمینان از مناسب بودن لیزر، می‌توانید جلسات حذف موهای زائد شرمگاه خود را در کنار لیزر زیر بغل، دست، پا و صورت، انجام دهید. انجام لیزر بیکینی مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش‌های از بین بردن مو دارد. به همین دلیل بهترین روش از بین بردن موهای زائد زیر شکم و اطراف دستگاه تناسلی است.

ناحیه بیکینی زنان
لیزر بیکینی چطور انجام می‌شود؟
هر جلسه انجام لیزر در ناحیه شرمگاه، معمولا حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. اپراتور لیزر تحت نظارت پزشک و یا سوپروایز لیزر، بهترین تنظیمات دستگاه را با توجه به پوست شما انتخاب می‌کند. سپس به انجام لیزر می‌پردازد. بهتر است از لیزرهایی استفاده شود که سری آنها با پوست بدن در تماس نیست. به این ترتیب هیچگونه خطری در رابطه با انتقال بیماری‌های مراقبتی وجود نخواهد داشت.

اپراتور در هر نقطه از پوست شما که موهای آن را از قبل شیو کرده‌اید، یک شات لیزر می‌زند. یعنی یک بار نور لیزر به شکل یک نقطه دایره‌ای شکل به اندازه یک سکه یا بزرگتر، به پوست شما تابیده می‌شود. با هر شات لیزر، شما متوجه می‌شوید که موهای شما شروع به سوختن و جمع شدن می‌کنند. این یعنی تمام تارهای موی زائد شرمگاه شما، از بخشی که بیرون است و دیده می‌شود تا میاز مو که در زیر پوست وجود دارد، می‌سوزد.

وقتی این کار را برای ۴، ۶ یا ۸ جلسه، هر ماه یک بار تکرار کنید، دیگر مویی در ناحیه شرمگاه شما رشد نخواهد کرد و فولیکول‌های مو به حالت استراحت طولانی مدت یا همیشگی می‌روند. اما لیزر چگونه با سوزاندن موها، جلوی رشد آنها را می‌گیرد؟ و آیا واقعا می‌تواند تا پایان عمر، موهای بیکینی را کاملا از بین ببرد؟ پاسخ به این سوال در چرخه رشد مو و شیوه فعالیت فولیکول‌های مو نهفته است.

لیزر بیکینی چگونه فولیکول‌های ناحیه شرمگاه را از کار می‌اندازد؟
فولیکول‌های مو، ارگان‌های بسیار کوچکی هستند که نقش تولید و رشد موهای سر و بدن را بر عهده دارند. جالب است بدانید که در لایه‌های میانی و زیرین پوست ما، فولیکول‌ها وجود دارند و با ساختار کیسه مانند خود، از زمان تولد تا زمان مرگ ما، مشغول تولید و رشد مو هستند. هر تار مو به طور متوسط حدود ۲ تا ۵ سال رشد می‌کند و سپس می‌میرد و می‌ریزد. پس در واقع هیچ کدام از موهایی که در بدن یا سر خود می‌بینید، بیشتر از ۵ یا ۶ سال عمر ندارند.

از طرفی وقتی مویی از بدن خارج می‌شود و می‌ریزد، چند ماه بعد، یک تار موی جدید جایش رشد می‌کند. چه این ریزش طبیعی و بعد از مرگ مو باشد و چه خارج کردن مو با روش‌هایی مثل موچین یا اپیلاسیون، در نهایت فقط تار مو از ریشه خارج می‌شود اما فولیکول سازنده آن، همچنان در زیر پوست سالم می‌ماند. حال اگر بتوانیم به روشی، به آن فولیکول‌ها آسیب برسانیم، یا آنها را به فاز استراحت ببریم، می‌توانیم برای همیشه جلوی رشد موهای زائد بیکینی یا دیگر نقاط بدن را بگیریم.

اینجا است که لیزر موهای زائد یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و از کار انداختن آنها شناخته می‌شود. در واقع هرچقدر که شما موهای خود را بکنید، باز هم فولیکول‌ها آنها را تولید می‌کنند. اما با لیزر، خود کارخانه تولید مو، هدف قرار می‌گیرد!

اما چرا باید هر ماه لیزر انجام دهیم؟ چرا نیاز هست که چند بار لیزر انجام شود؟ آیا در یک جلسه نمی‌توان تمام فولیکول‌ها را از بین برد یا خاموش کرد؟ جواب به این سوال در چگونگی چرخه رشد مو نهفته است:

چرخه رشد مو و نقش آن در لیزر بیکینی
۱. فولیکول‌ها در یک دوره ۳ تا ۵ ساله، از رشد موهای بدن حمایت می‌کنند. این مرحله آناژن یا مرحله رشد مو نام دارد. در این زمان، پیاز تارهای مو از طریق ماتریکس فولیکول، به رگ‌های خونی زیر پوست متصل می‌شود و از آن تغذیه می‌کند. معمولا بیش از ۸۵% از موهای بدن یا سر شما، در همین مرحله قرار دارند. یعنی درحال رشد هستند.

۲. پس از پایان مرحله رشد، فولیکول وارد یک فاز دو هفته‌ای می‌شود که کاتاژن نام دارد. در این مرحله فولیکول شروع به جمع شدن می‌کند و ارتباط پیاز مو با رگ‌های خونی قطع می‌شود؛ این یعنی مرگ مو. فولیکول‌ها در این مرحله آرام آرام موها را از بدن خارج می‌کنند تا موها کاملا بریزند.

۳. اما جالب است بدانید ۱۵% از فولیکول‌های بدن شما در زیر پوست، در حال استراحت هستند و هیچ موی در حال رشدی ندارند. این فاز، تلوژن یا فاز خواب فولیکول نام دارد.

حال وقتی شما جلسه نخست لیزر بیکینی خود را انجام می‌دهید، ۸۵% از فولیکول‌های سازنده موهای زائد، به دلیل سوختن موها، دچار آسیب می‌شوند. اما این آسیب برای همه فولیکول‌ها یکسان نیست. آنهایی که قوی‌تر یا عمیق‌تر هستند، ممکن ست کمتر آسیب ببینند. در نتیجه پس از حدود یک ماه دوباره شروع به تولید مو می‌کنند.

همچنین آن ۱۵ درصدی که در فاز تلوژن بودند نیز آسیبی ندیدند و ممکن است تعدادی از آنها دوباره وارد فاز آناژن یا تولید مو شوند. پس شما باید برای ۶ و یا گاهی ۷ یا ۸ جلسه لیزر بیکنی را انجام دهید تا تمام فولیکول‌های این ناحیه، دچار آسیب شوند و به یک فاز تلوژن ناخواسته و بلند مدت بروند.

آیا باز هم نیاز به لیزر پیدا می‌کنم؟
بعد از ۶ ماه، یک سال و یا در برخی افراد بعد از گذشت چند سال، ممکن است برخی از فولیکول‌ها خود را ترمیم کنند و به فاز آناژن بازگردند. تعداد آنها زیاد نیست و موهایی هم که تولید می‌کنند، به اندازه قبل، ضخیم نخواهد بود. با این حال باید حتما یک جلسه تکمیلی لیزر انجام دهید تا دوباره آنها را به فاز تلوژن بازگردانید.

معمولا هر سال یک بار یا هر چند سال یک بار، شما به این جلسات تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد. اما پس از گذشت چند دوره، دیگر هیچ فولیکولی توانایی ترمیم دوباره پیدا نخواهد کرد. به همین دلیل روزی متوجه خواهید شد که برای همیشه ناحیه شرمگاه شما بدون مو شده است.

انواع لیزر بیکینی
مهمترین مزایای لیزر بیکینی نسبت به دیگر روش‌ها
بی شک مهمترین ویژگی مثبت لیزر بیکینی، خلاص شدن از شر موهای ضخیم و مزاحم اطراف اندام تناسلی شما است. وقتی جلسات لیزر تمام شود، تا انجام جلسه تکمیلی که ممکن است یک سال طول بکشد، کاملا حس خوب نبود موهای زائد را خواهید چشید.
دیگر نیازی به جلسات دردآور اپیلاسیون نخواهید داشت. خبری از تیغ اصلاح و شیو کردن یا دستگاه‌های اپیلاتور نیست و به کرم‌های مو بر نیز نیازی پیدا نمی‌کنید.
همچنین در لیزر بیکینی به روش برزیلی، حتی می‌توان روی اندام تناسلی را هم با حساسیت بالا لیزر کرد تا هیچ مویی در آن ناحیه رشد نکند.
یکی دیگر از مزایای لیزر که خیلی‌ها با دیدن آن شگفت زده می‌شوند، روشنی، شفافیت و سفیدتر شدن پوست است. به ویژه در ناحیه بیکینی یا زیر بغل که ممکن است کمی تیره‌تر از دیگر بخش‌های پوست بدن باشد. دلیل این امر در دو چیز نهفته است:
چرا لیزر بیکینی، پوست را شفاف و روشن می‌کند؟
دلیل اول در این است که پوست شما دیگر شیو نمی‌شود. پس آسیبی هم به آن وارد نمی‌شود. درواقع عمل اصلاح با تیغ همیشه موجب ضبر شدن پوست، ضخیم‌تر شدن موها و در نهایت تیرگی یا تغییر رنگ پوست می‌شود.
دلیل دوم این است که فولیکول‌های مو از کار می‌افتند و دیگر هیچ مویی تولید نمی‌کنند. پس هیچ ریشه یا پیاز مویی در زیر پوست شما وجود ندارد. در واقع بخشی از تیرگی پوست به دلیل وجود ریشه‌های ضخیم مو در زیر پوست است.
همچنین عدم رشد مو یعنی شما هیچ جوش و تورمی به دلیل رشد مو یا گیر کردن آن زیر پوست، نخواهید داشت. همین عامل نیز موجب شفاف‌تر شدن پوست اطراف اندام تناسلی شما می‌شود.
در نهایت اینکه پرتوهای لیزر تا اندازه‌ای خاصیت درمانی در زمینه ترمیم مشکلات پوستی دارند. تابش لیزر می‌تواند بافت‌های پوست را تحریک کند تا پروتئین سازی بیشتری داشته باشند و جوان‌تر شوند.
تمام این موارد در کنار هم، پوست تیره ناحیه بیکینی شما را بعد از انجام لیزر، روشن‌تر خواهند کرد.

کدام لیزر برای بیکینی مناسب‌تر است؟
دستگاه‌های لیزر با طول موج‌های مختلفی کار می‌کنند از جمله:

الکساندرایت (الکس) با طول موج ۷۵۵ نانومتر
دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر
ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر
هرچه پوست شما روشن‌تر باشد، طول موج کمتر مانند الکس برای شما مناسب‌تر است. در واقع لیزرهای الکس برای پوست‌های تایپ ۱ و ۲ مناسبت‌تر است. البته جالب است بدانید که طول موج الکساندرایت، بیشترین جذب در ملانین مو را دارد.

هرچه پوست تیره‌تر باشد، طول موج بلندتری باید استفاده شود. لیزرهای دایود برای پوست‌های ۳ و ۴ مناسب هستند و ان دی یاگ برای پوست تایپ ۵ و ۶ (خیلی تیره) مناسب خواهد بود. طول موج‌های بلندتر، عمق نفوذ بیشتری در پوست دارند و می‌توانند عمیق‌ترین فولیکول‌های مو را هدف قرار دهند.

در نهایت برای انتخاب یک لیزر خوب باید به رنگ پوست ناحیه بیکینی خود توجه کنید. ممکن است رنگ آن از رنگ پوست بدن شما کمی تیره‌تر باشد.

طول موج انواع لیزر های مختلف
بیشتر بخوانید :
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹
آیا لیزر بیکینی هیچ ضرری ندارد؟
البته که خیر. نخست باید توجه داشته باشید که انجام لیزر با دستگاه استاندارد و کولینگ قدرتمند، هیچ سوختگی، آسیب و عوارض پوستی در پی ندارد. چه بسا که موجب جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست و شفافیت آن می‌شود.

از سوی دیگر پرتوهای نور لیزر عمق نفوذ بسیار کمی دارند و از پوست عبور نمی‌کنند. به همین دلیل هیچ آسیبی به دیگر بافت‌های بدن یا اندام‌های شما نخواهند رساند. درواقع تمام انرژی لیزر توسط موهای بدن و در نهایت ملانین موجود در پوست، جذب می‌شود. به همین دلیل آسیبی به بدن نمی‌رساند.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر بیکینی
قبل از لیزر بیکینی باید پوست خود را تمیز کنید. جوش، ضخم و یا مشکلات پوستی نباید وجود داشته باشد.
مناطقی که تتو دارند، قابل لیزر نیستند.
از چند ماه قبل از لیزر نباید حمام آفتاب یا سولاریوم داشته باشید.
قبل از جلسات لیزر ناحیه شرمگاه خود را تیغ کنید و حتما دوش بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 64
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 406
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1189
  • بازدید ماه : 472
  • بازدید سال : 7500
  • بازدید کلی : 22470
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه